اخبار

855
پایان ماه عسل آسیایی؛ نساجی در ماموریت سخت نجات

پایان ماه عسل آسیایی؛ نساجی در ماموریت سخت نجات

تمرکز و توجه بیش از اندازه به لیگ قهرمانان آسیا باعث شد نساجی در لیگ برتر نتایج ضعیفی بگیرد و در منطقه سقوط قرار بگیرد.

همان روزی که سهمیه آسیایی نساجی قطعی شد، این سوال مهم مطرح بود که اولویت این تیم کدام باید باشد: لیگ قهرمانان یا لیگ برتر؟ هیجان‌زدگی اولین حضور در مسابقات قاره و روبرو شدن با ستارگان لیگ قهرمانان فقط نزد هواداران قائمشهری نبود و به نظر می‌رسید که به مدیران باشگاه هم سرایت کرده است. آنها بیشتر انرژی و تمرکزشان را روی لیگ قهرمانان گذاشتند و انتخاب کادر فنی و بازیکنان هم بیشتر با همین نگاه بود، در حالی که قابل پیش‌بینی بود این رویکرد می‌تواند در لیگ برتر برای این تیم گران تمام شود.

دیروز آخرین بازی مرحله گروهی نساجی در زمین الهلال برگزار شد و آنها با شکست دو بر یک از ریاض برگشتند. رحمتی خوش‌شانس بود که صعود الهلال قطعی شده بود و ژرژ ژسوس ترجیح داد تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش را به کار نگیرد، وگرنه ممکن بود آنها با شکست سنگینی روبرو شوند. آن شور روز اول رویارویی با نیمار حالا فراموش شده و نساجی بعد از حذف آسیایی باید تمرکزش را روی عملیات نجات متمرکز شود.

در روزهایی که نساجی درگیر لیگ قهرمانان بود، در 9 بازی لیگ برتر فقط 6 امتیاز گرفت و به رده پانزدهم سقوط کرده. پیکان و فولاد که به تازگی سرمربی‌شان را تغییر داده‌اند سه امتیاز بیشتر دارند و تیم قائمشهری همین حالا به اندازه امتیازات یک برد از آنها عقب است.

فینال پایین‌جدولی‌ها

هواداران نساجی خیلی زود زنگ خطر را شنیدند و بعد از چند نتیجه ضعیف در لیگ برتر اعتراض علیه رحمتی را شروع کردند، با این حال حدادیان، مالک باشگاه ترجیح داد به این مربی جوان اعتماد کند و وقت بیشتری بدهد. او معتقد بود که تیم فعلی را رحمتی بسته و حداقل باید تا نیم‌فصل به او زمان داد تا برنامه‌‌هایش را پیاده کند.

رحمتی از روزی که روی نیمکت نساجی نشسته فقط سه برد داشته. اگر از دو برد مقابل بمبئی‌سیتی، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بگذریم، برد دیگر نساجی در قائمشهر مقابل صنعت نفت آبادان بوده است. در طرف دیگر رحمتی 9 شکست داشته که 5 بار در لیگ برتر و 4 بار در لیگ قهرمانان بوده. او برای تثبیت موقعیتش فرصت زیادی ندارد و باید هرچه زودتر نساجی را از منطقه سقوط نجات بدهد. بعید است که فرصت به این مربی با حفظ این روند تمدید شود و بعید است که قبل از نیم‌فصل تحمل باشگاه به پایان برسد. بازی خانگی شنبه مقابل استقلال اهواز قعرنشین برای مهدی رحمتی حکم فینال پایین‌جدولی‌ها را دارد. این مسابقه روی کاغذ آسانترین بازی فصل نساجی است، ولی نباید فراموش کرد که نتایج اخیر استقلال خوزستان کمی بهتر بوده و آنها هم برای فرار از سقوط با انگیزه بالایی به زمین خواهند رفت. بردن این بازی به نساجی کمک می‌کند که کمی از بحران فاصله بگیرد، ولی شکست یا حتی تساوی به هیچ وجه برای رحمتی نتیجه قابل قبولی نیست.

تجربه آسیا به کمک نساجی می‌آید؟

رحمتی بعد از انتخاب به عنوان سرمربی نساجی ترجیح داد این تیم را جوان کند و جای بازیکنان باتجربه تیم را به بازیکنان جوانتری داد که اکثرا شاگردش در آلومینیوم اراک بودند. این جوانگرایی بدون هزینه نبود و آثارش در شکست‌های داخلی و آسیایی این تیم مشهود است. شاید منطقی‌تر بود که نساجی در این فصل حساس جوانگرایی را با شیب کمتری شروع می‌کرد تا چنین شوکی را تجربه نکند.

شش بازی سخت لیگ قهرمانان تجربه ارزشمندی برای بازیکنان جوان نساجی بود تا حساسیت بازی‌ در بالاترین سطح را حس کنند. اشتباهات فنی و پرخاشگری‌های گاه و بیگاه که به قیمت چند کارت قرمز تمام شد، درس خوبی برای بازیکنان جوان نساجی بود و حالا آنها باید بتوانند این آموخته‌ها را در راه نجات این تیم در لیگ برتر به کار بگیرند. اگر رحمتی بتواند این شکست‌ها را به پایه‌ای برای موفقیت‌های بعدی تبدیل کند، نساجی و نیمکت خودش را نجات خواهد داد، وگرنه این ناکامی آسیایی جز حسرت و خاطره‌ای تلخ برای هواداران نخواهد بود.     


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار